ÇORUM TİME

SUNGURLU’NUN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRDİK

Sungurlu Belediye Başkanı Abdulkadir Şahiner, gazetecilerle kahvaltıda buluştu. Şahiner bu zaman kadar yaptıkları ve yapacakları çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Çorum Time Haber Hattı 333 01 20( [email protected] )
16 Ocak 2018 - 15:49

Son Güncelleme: 22 Ocak 2018 14:22 Sungurlu Belediye Başkanı Abdulkadir Şahiner, gazetecilerle kahvaltıda buluştu. Bu zaman kadar yaptıkları ve yapacakları çalışmalar hakkında bilgi veren Başkan Şahiner, Sungurlu’yu yaşanabilir bir ilçe yapmak için çalıştıklarını kaydetti. Mesire Kafe’de Başkan yardımcılarıyla birlikte gazetecilerle kahvaltıda buluşan Başkan Şahiner icraatlarını anlattı. 30 Mart seçimlerinden sonra Sungurlu Belediyesi olarak yapmış olduğumuz hizmetleri siz değerli basın mensuplarına anlatacağız diyerek sözlerine başlayan Başkan Şahiner, “Belediyemizi aldığımız 2014 itibarı ile Belediyemiz o kadar borç ve sıkıntı içerisindeydi. Türkiye’de ilçe bazında en borçlu belediye Sungurlu Belediyesi’ydi. Ama bunlar bizi hiç bir zaman yıldırmadı” dedi.

Ulaşım sorununu ortadan kaldırdık

Geçmişte alınan 50 tane sıfır aracın ödemesini Mayıs ayı itibariyle bu sıkıntıyı da bitirdik diyen Başkan Şahiner, “İlçemizin acil sıkıntılarından bir tanesi ulaşım sıkıntısıydı. Belirli mahallelere ulaşım olmadığı gibi belirli yerlere siyaset yüzünden ulaşım olmuyordu. Belediye olarak 6 tane sıfır araba aldık. Manisa Belediyesi, Adana Belediyesi ve Mersin Belediyesinden 3’şer tane yeni araç aldık. İlçemizin 15 mahallesine de servislerimizi başlattık. Öncesinde bir mahalleden diğer mahalleye geçerken iki biletle geçiliyordu. Biz bunu tek bilete indirdik. Şehit aileleri ve 65 yaş üstüne de ücretsiz yaptık. Araçlarımızın da haziran ayı itibarıyla tüm borçlarını bitiriyoruz. Bu konuda iller bankası dahil diğer bankalardan da bir kuruş kredi kullanmadık. Kendi bünyemizden kendi çalışmasıyla ödendi” diye konuştu.

Kapalı Pazar alanını 10,5 milyon yerine 700 bin TL’ye yaptık

Sungurlumuzun yıllardır bir kanayan yarası olan kapalı pazar yeri 2013 itibarıyla Sungurlu’da 10,5 trilyon ile ihalesi yapılmıştı. 2 trilyona yakın ise para harcanmıştı diyen Başkan Şahiner, “Yanlış yer tespitinden dolayı atıl durumda duruyordu. 10,5 trilyona yapılamayan kapalı pazar yerini biz cumartesi pazarı denilen yere 700 bin liraya yaptık. Bu kapalı pazar yerini yaparken de kendi bütçemizden her hangi bir kredi kullanmadık” dedi.

Hep birlikte yaptık, hep birlikte başardık

Belediye başkanı olarak insanlarımızın yüzlerini güldürüyorsak, iyi ve kötü günlerinde o insanlarımızın yanında oluyorsak, o insanların sizlere bakış açısı değişiyor diyerek sözlerine devam eden Başkan Şahiner, “Sistem içerisindeki Belediye başkanları halktan uzak, ben yaptım ben ettim yapıyorlar. Ama bizdeki sistemiz de ben yaptım değil. Hep birlikte yaptık, hep birlikte başardık. Eğer ki o insanlarda projelerimize güç verirse, istenilen başarı yakalanıyor. Kapalı pazar yerinde alışveriş araçları koyduk. Pazara gelen vatandaşlarımız alışverişlerini daha rahat şekilde yapıyorlar. Bu uygulamayı bölgede ilk defa biz başlattık” dedi. İlçemiz hayvancılıkla uğraşan bir bölge olmasına rağmen kapalı hayvan pazar yerimiz hiç yoktu diyen Başkan Şahiner, “Mevcut pazar yerimiz Fen Lisesinin olduğu yerdeydi. Tabi ki bu durum Sungurlu’muza yakışmıyordu. Çünkü öğrencilerimiz kokudan orada ders filan yapamıyordu. Bizlerde hayvan pazarını oradan kaldırarak, mezbahanemizin yanına kapalı hayvan pazar yerini 2016 itibarıyla bitirdik” dedi.

Sungurlu’nun çehresini değiştirdik

Şehir merkezinde caddelerimizin yol, altyapı, kaldırım ve ışıklandırma çalışmalarını 2017 itibarıyla bitirdiklerini söyleyen Başkan Şahiner, “Yapmış olduğumuz şehir merkezindeki çalışmalarla Sungurlu’muzun çehresini görüntüsü değişti. Her zaman söylediğimiz gibi ya Sungurlu şehir olduğunu bilmeli, yada köy olduğunu bilecek. Bizim amacımız, Sungurlu şehir olduğunu bilmesi gerekiyor. Bilmesi içinde görüntüsünü değiştirmemiz gerekiyordu. Bu çalışmalarımızı hızlı bir şekilde 4 ay gibi bir sürede bitirdik. Sungurlu’ya gelen insanlar Sungurlu’yu geldiklerinde tanıyamadılar. Bu çalışmamızı da kendi bütçemizden yaptık. Her hangi bir kredi kullanmadık” şeklinde konuştu.
Ayakkabıcılar arastamız ve İstanbul caddesini yeni kimliğine kavuşturduklarını söyleyen Başkan Şahiner, “Buralar Sungurlu’nun kapalı çarşılarıydı. Ama ne yazık ki yıllardır bakılmadığı halde buradaki işyerlerimiz kiraya dahi bakılmıyordu. Yapmış olduğumuz çalışmalarla bu iki yerimizi gayet modern bir hale getirdik. Vatandaşlarımız ve esnaflarımızı bize söylediği, buralarda gece yürünemiyordu. Ama, artık bunları aştık. İşlerimizde %50-60 artma bile oldu diyorlar” dedi.

Sungurlu’da göçü durdurmak için Ankara’ya irtibat bürosu açtık

Geçmişten bu yana Sungurlu Çorum’un en büyük ilçesi ama en büyük göç veren bir ilçesi diyen Başkan Şahiner, “Merkez ve köyleri ile nüfusumuz 53 yada 54 bin kişi. Ama dışarıda yaşayan Sungurlulu sayısı 550 bin. Bunun 300-350 bini Ankara’da yaşıyor. Bizde bu hemşerilerimizi bir araya getirip, Sungurlu’dan Ankara’ya, Ankara’dan Sungurlu’ya nasıl bir çalışma yapabiliriz diye Ankara’da bir irtibat bürosu kurduk. İrtibat bürosunu da kurmamızın amacı Sungurlu’da göçü durdurmak, Sungurlu hizmet getirmek. İrtibat büromuzu faaliyete geçirirken kesinlikle orada siyaset olmayacak diye kurduk. Bben Sungurlu Belediye Başkanıyım. 2014 Mart itibarıyla herkesin Belediye Başkanıyım ve herkesin belediye başkanı olmak için yola çıktım. Kısa bir sürede çok güzel birliktelik yakaladık. Her zaman düşüncemiz şu oldu. Çorum için ne yaparız. İki tane federasyonumuz var. Derneklerimizi ve federasyonumuzu bir araya getirdik. Yöneticilerimizle birlikte, orada dostluklar kurduk. Ve o toplantıda Çorum için fikir birliğine vardık. Çorum daha önceden Bursa, Kayseri ve Antep’le yarışıyordu. Şimdi ise bu illerde sanayiler aldı başını gidiyor. Ama biz bir tane ile yetinmeye çalışıyoruz. Bunu da ben yerel yönetimlerin ve Milletvekillerin başarısızları olarak görüyorum” dedi.

Sungurlu’nun sosyal yönden gelişmesi gerekiyor

Başkan Şahiner konuşmasına şöyle devam etti; “Bayanlarımızı evlerden çıkarmamız gerekiyor. Bunun içinde mahallerimize kültür evleri yapıyoruz. Sungurlu’da insanlarımızın piknik yapacağı bir mesire alanı yoktu. Vatandaşlarımız ya Hacılarhanı’na, ya Salman Köyü’ne yada Alaca’ya gidiyordu. Bu Sungurlu’nun bir ihtiyacı dedik ve mesire alanını yapıp vatandaşımızın hizmetine sunduk. Birinci etabı bitirdikten sonra baktık, mesire yerimiz yeterli olmuyor. İkinci etaba doğru başlayıp, bitirdik. Ama buda yeterli olmayınca Akçalı mevkiinde 3. etap çalışmamıza başladık. 2017 yaz sezonuna bu mesire alanımızı yetiştirdik” diye konuştu.

17 adet yeni park yaptık

Mahallelerde çocuklarımız için oyun alanları yoktu diyen Başkan Şahiner, “Mahallelerimize ihtiyaç olan yerlere 17 adet yeni park yaptık. 2 adette halı sahayı gençlerimizin hizmetine sunduk. Gençlerimizin enerjilerini bu gibi alanlarda spor yaparak atmayınca, gençlerimiz kötü alışkanlıklar içerisinde giriyorlar. Bu yüzden gençlerimiz spora yönelmesi için bu alanları yapıyoruz” dedi.

70 kilometrelik alanı asfaltla kapladık

Sungurlu’nun kenar mahallerine şimdi kadar hiç bir asfalt ve parke taşı çalışması yapılmamıştı. Kenar mahalleler hep kenara itelenmişti. Mahallede yaşayan çocuklarımız kışın çamurda okula gittikleri için ayakkabıları çamur içinde okula gitmek zorunda kalıyordu diyen Başkan Şahiner, “Bizlerde çalışmalarımıza yıllardır kanalizasyonu ve yolu olmayan Gürpınar Mahallesi’nden başladık. 3 ay gibi bir süre bütün çalışmalarımızı tamamlayıp, hizmete sunduk. Bütçemiz sınırlı olmasından dolayı dışarıdan alamıyorduk. 70 kilometre gibi bir alanı zatı kaplama yapmamız gerekiyordu. 3,5 ay gibi kısa bir süre 70 kilometrelik alanı asfaltla kapladık. Geldiğimizde Sunar şirketi vardı. Ne hikmetse çalışan bir şirketi. Biz bu şirketi 2,5 milyon bir borçla devraldık. Batan bir şirketi tekrar canlandırarak 2014-2017 yılları arası 144 bin metrekare kilitli parke, 39 bin metrekare bordür döşedik. Bu senede 60 bin metrekare kilitli parke çalışması başlatacağız” dedi. İlçemizde ki tüm cami ve mescitlerin bakımlarını Belediye olarak biz yapıyoruz diyen Başkan Şahiner, 34 caminin ışıklandırmasını Belediye olarak kendilerinin karşıladıklarını, akşamları çok güzel bir görüntü oluşturduğunu söyledi. Beyaz Masa uygulamasına başladıklarını söyleyen Başkan Şahiner, “Belediyemize gelen vatandaşlarımız hangi birimde işi varsa beyaz masa personeli tarafından yönlendiriliyor. Whatsapp uygulaması başlattık. Vatandaşlarımız mahallelerindeki sorunları bize gönderip, bizlerde hızlı bir şekilde ekiplerimizi yönlendirip bu sayede sorunu çözmüş oluyoruz” şeklinde konuştu.

Engelli kardeşlerimizin daima yanındayız

Engelli kardeşlerimizin bu zaman kadar daima yanında olduk diyen Başkan Şahiner, “Olmaya da devam edeceğiz. Gücümüzün yettiği kadarıyla taleplerini karşılamaya çalışıyoruz. Engelli kardeşlerimize tekerlikli sandalye yardımlarımız devam ediyor. Ramazan ayında Atatürk meydanına iftar çadırı kuruyoruz. Kurduğumuz iftar çadırında günlün 850 kişiye iftar veriyoruz. Bu iftarları hayırsever vatandaşlarımız karşılıyor” dedi. Sungurlu, 15 Temmuz hain darbe girişiminde odalarıyla, belediyesiyle hep birlikte demokrasiye sahip çıktığını göstermiş oldu diyen Başkan Şahiner, “Tüm siyasi partililerimizle bir araya geldik. Ve orada da birlik ve beraberliğimizi göstermiş olduk” diye konuştu. Sungurlu Belediyesi olarak cenazesi olan vatandaşların tüm işlerini belediye olarak kendilerinin karşıladıklarını söyleyen Başkan Şahiner, cenaze sahibi o gün bu işlerle uğraşmasın, acısını yaşaması için bütün işlerini belediye üstlendiğini ifade etti. Kültür gezileri kapsamında Sungurlu’dan dışarı çıkmayan vatandaşları Nevşehir, Konya, Çanakkale, Hacı Bektaş-ı Veli, Amasya ve Samsun’a götürdüklerini söyleyen Başkan Şahiner, “Bu zamana kadar yaklaşık 7 bin 500 vatandaşımızı kültür gezileri kapsamında gezdirdik. Bunun içinde yeni bir otobüs daha aldık. Bu yıl içinde de kültür gezilerimiz artarak devam edecektir” dedi.

Sporcularımıza desteklerimiz devam ediyor

Bu desteklerimiz sayesinde Voleybolda 2. ligde namaglup lider durumdayız diyen Başkan Şahiner, hedeflerinin 1. lig olduğunu söyledi. Futbolda ise Çorum 1. amatör liginde futbol takımlarının lider olarak yoluna devam ettiğini kaydeden Şahiner, burada da BAL ligine çıkmayı hedeflediklerini söyledi. Hitit Üniversitesi Sungurlu Meslek Yüksekokulu ile birlikte Atatürk meydanına yardım çadırı kurduklarını söyleyen Başkan Şahiner, “Burada toplanan yardımları ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza ulaştırıyoruz. Bizim buradaki tek amacımız ihtiyaç sahibi olan vatandaşlarımıza ulaşmak” ifadelerini kullandı. Gazetecilerin gündeme dair sorularını yanıtlayan Başkan Şahiner, adının İYİ Parti ile anılmasıyla ilgili sorulan soruya, “Ben Milliyetçi, Ülkücü kökenli bir Belediye Başkanıyım. Sungurlu’ya gelen misafirleri ağırladığım için partimden ihraç edildim. Bunu da daha önce söyledim. Ben hakkımı helal etmiyorum. Bazı partilerden teklifler var ama şuanda bağımsızım. Halkım ne derse, o yönde bir karar alacağım” dedi. Sungurlu Belediyesi’nin şuan ki borcu hakkında sorulan soruya Başkan Şahiner, “Biz göreve geldiğimizde büyük bir borç ile belediyeyi devraldık. Bu borcun 12 milyonunu ödedik. Yani hem borç ödedik, hem de hizmet yaptık” diye konuştu. Mevcut Çorum Milletvekilleri’nden destek görüyor musunuz? sorusuna ise Başkan Şahiner, “İŞ-Kur’dan 100 kişi talep ettik. Sağ olsun Ak Parti Çorum Milletvekili Ahmet Sami Ceylan bunun için çok uğraştı. Hakkını vermem gerekiyor. İlk başta müjdeyi aldık. Ancak bu müjde fazla sürmedi. 10 kişi verildi. Bunun haricinde hiç bir destek görmedim” dedi. Mesire Kafe’de verilen kahvaltının ardından Başkan Şahiner, toplantıya katılan gazetecilere çeşitli hediyeler verdi. Daha sonra gazetecileri makamında ağırlayan Başkan Şahiner, burada gazetecilerle bir süre sohbet etti. Gazetecilerle tek tek ilgilenen Başkan Şahiner, toplantı sonunda hatıra fotoğrafı çektirdi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.